Veel klachten over informatie van NS

ANP/Redactie
Gestrande reizigers staan in de rij bij de informatiebalie op Utrecht Centraal Station. © anp Beeld
Gestrande reizigers staan in de rij bij de informatiebalie op Utrecht Centraal Station. © anp

Belachelijk en onaanvaardbaar. De eerste sneeuwvlokken vallen en het is meteen weer mis. Reizigersorganisatie Rover oordeelde vrijdag hard over het feit dat de treinenloop in Nederland ontregeld is vanwege de sneeuwval. Rond Amsterdam en Utrecht staat het treinverkeer zelfs helemaal stil.

'We overleggen nog wat we ermee gaan doen. We zullen met de NS en de politiek nog wel een hartig woordje spreken', aldus een woordvoerder. Rover vindt het te gek voor woorden dat men in het buitenland voorbereid is op sneeuwval en dat dat hier maar niet lukt. De organisatie heeft nog geen zicht op het aantal klachten.

Veel reizigers klagen vrijdagmiddag over de informatievoorziening van de NS. Op Twitter regent het klachten over de onbereikbaarheid van onder meer de websites van de NS.

'Verbazing dat lerend vermogen zo laag en info zo slecht is van #NS', aldus een Twitteraar, een ander schrijft: 'ik zie ook al berichten dat omroepers op stations oproepen de NS te bellen, omdat zelfs zij geen info krijgen.'

De woede richt zich niet alleen op het gebrek aan informatie: 'NS moet zich KAPOT schamen voor onmeetbaar slechte prestaties GEEN treinen GEEN info, helemaal niks', en 'Juist nu in deze puinzooi zou #ns haar info up to date en bereikbaar moeten hebben. Nee dus.'

Meer over