Telegraaf Media Groep moet broekriem aanhalen

AMSTERDAM - De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat snijden in de kosten. Dat leidt tot banenverlies waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. Dat maakte het bedrijf, onder meer eigenaar van dagblad De Telegraaf en roddelblad Privé, vrijdag bekend.

TMG zag zijn opbrengsten uit advertenties in de eerste helft van 2008 licht afnemen en sluit een verdere daling in de rest van het jaar niet uit. Het bedrijf verlaagt daarom zijn winstverwachting. Het voorziet nu een winstmarge van 8 procent. Eerder ging het ervan uit dat het bedrijfsresultaat over 2008 tussen de 9 en 10 procent van de omzet zou bedragen.

TMG maakte verder bekend dat het gedwongen wordt voor circa 377 miljoen euro een belang van 12 procent te nemen in het Duitse mediaconcern ProSiebenSat1. De eigenaren van dat bedrijf hadden een optie om tegen een vaste prijs een deel van hun aandelen aan TMG te slijten en oefenen die uit. TMG verwacht tussen de 150 en 200 miljoen euro te moeten afschrijven op dat belang omdat de marktwaarde van ProSiebenSat1 de afgelopen tijd fors is gedaald. (ANP)

De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat snijden in de kosten. Dat leidt tot banenverlies waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. ANP Photo Beeld
De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat snijden in de kosten. Dat leidt tot banenverlies waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. ANP Photo
De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat snijden in de kosten. Dat leidt tot banenverlies waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. ANP Photo Beeld
De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat snijden in de kosten. Dat leidt tot banenverlies waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. ANP Photo
Meer over