Muppets scoren beter dan voetballers

Voor sommigen is het een feest, voor anderen een grote ergernis; het is weer de periode van supermarktspaaracties. Van de acties die zich op kinderen richten, boeken de Muppets van Albert Heijn het meeste succes, aldus onderzoeksbureau Q&A.

ANP/Redactie
null Beeld

De Muppets krijgen het rapportcijfer 6,6 en dat is het hoogste. De voetbalacties van C1000 en Plus scoren mager en moeten het stellen met respectievelijk een 5,6 en een 5,4. De stickeractie van Spar is de grote onbekende, maar de mensen die de actie wel kennen, waarderen die met een 6,3.

Ruim acht op de tien mensen laten zich op zijn minst wel eens verleiden om mee te doen aan een spaaractie van de supermarkt. Bijna een kwart van de mensen is zelfs bereid om al dan niet tijdelijk van super te veranderen, omdat de andere keten een betere spaaractie heeft.

Het zijn niet verrassend vooral de jongste gezinsleden die in mindere of meerdere mate bepalen vanwege de hebbedingen bij welke supermarkt de boodschappen worden gehaald.

Q&A hield het onderzoek vorige week onder 1300 consumenten.

Meer over