Brand tijdens olympische barbecue in Kiwi House

Zeker 700 bezoekers van het Kiwi House, de plek waar Nieuw-Zeelandse medaillewinnaars worden gehuldigd, zijn woensdagavond geëvacueerd nadat er brand was uitgebroken. Tijdens een barbecue in de tuin ontplofte een van de gasflessen van de buitenoven. Dat meldt de Britse omroep BBC.

Een foto van de brand bij het Kiwi House, gemaakt met een mobiele telefoon. Beeld Brunopress
Een foto van de brand bij het Kiwi House, gemaakt met een mobiele telefoon.Beeld Brunopress

Volgens ooggetuigen probeerde een kok de vlam uit de gasfles tevergeefs te blussen. De vlam werd alleen maar groter en de fles explodeerde kort daarna. Iedereen was inmiddels al op veilig afstand. Een van de bezoekers raakte lichtgewond en kon ter plekke behandeld worden.

De Londense brandweer had het vuur snel onder controle. De organisatie van Nieuw-Zeelandse versie van het Holland Heineken Huis heeft laten weten voorlopig dicht te blijven.

Meer over