Boeing-logo boven VS 'grootste reclamestunt ooit'

Het is in Amerikaanse media al omschreven als letterlijk de 'grootste reclamestunt uit de geschiedenis': het Boeing-logo dat vorige week tijdens een testvlucht van de nieuwe Dreamliner boven de Verenigde Staten werd getrokken.

Redactie
Het pad van vlucht ZA236. © Flight Aware Beeld
Het pad van vlucht ZA236. © Flight Aware

Met het blote oog was de complete baan van de 19 uur durende testvlucht met de Boeing 787 vanuit Seattle niet zichtbaar, maar het technoblog Gizmodo werd getipt over de op internet waarneembare 'tracking information' die vlucht ZA236 had achtergelaten.

Op de afbeelding is het onmiskenbaar: de cijfers 787 en het logo van Boeing, uitgespreid over dertien staten, van Washington in het westen tot Iowa in het oosten. Volgens de site Business Insider is de vlucht, uitgevoerd op 9 en 10 februari, de langste van de 787 tot nu toe.

Het is niet de eerste keer dat Boeing een boodschap in de lucht achterlaat. Zo zou een vrachtversie van een 747-toestel vorig jaar augustus op dezelfde manier de cijfers 747 boven een aantal staten hebben geschreven.

Het logo van Boeing. Beeld
Het logo van Boeing.
Meer over