The Voice dé hit op internationale tv-beurs

HILVERSUM - The Voice of Holland is dé grote hit op de internationale tv-beurs Mipcom. Dat vertelt Nederland 3-netmanager Roek Lips woensdag op Radio 1.

ANP Beeld
ANP

Mipcom vindt elk jaar in oktober plaats in de Franse badplaats Cannes. Tijdens deze beurs worden programma's gescreend, waarbij alles wat nieuw is achter elkaar wordt gezet. 'Ik was eigenlijk wel trots op Nederland', aldus Lips. 'De eerste vier programma's kwamen uit Nederland. The Voice wordt daar gezien als de grote hit.'

Onder de andere Nederlandse programma's bevonden zich Upside Down van de EO, en Ten Ways To Turn You On, dat net als The Voice door John de Mols Talpa is gemaakt. 'Daar werd veel over doorgepraat.'

The Voice of Holland trekt elke week meer kijkers. Afgelopen vrijdag waren dat er 2,7 miljoen, een miljoen meer dan tijdens de eerste aflevering. John de Mol voorspelde al voor de eerste uitzending dat de nieuwe RTL4-talentenjacht een grote hit zou worden. (ANP)

Meer over